Ieder voor- en najaar komt OPI met 12 nieuwe kleuren, gebaseerd op de nieuwste trends in de mode. Drijfveer is Suzi Weiss-Fischmann, Artistic Director en Vice President van OPI. Zij heeft gevoel voor mode en het vermogen om nieuwe kleurentrends te voorspellen en staat niet voor niets bekend als `the First Lady of Nails`.
Daarnaast lanceert OPI regelmatig eenmalige seizoenskleuren, die betrekking hebben op een actueel thema of een nieuwe film, zoals in 2010 de bijzondere samenwerking met Disney voor `Alice in Wonderland`, met Dreamworks voor `Shrek Forever After` en met Sony Pictures voor `Burlesque`.
Suzi begint anderhalf jaar voor de lancering met de ontwikkeling van een nieuwe collectie. Ze volgt daarvoor alle trends in de mode-industrie op de voet en kijkt welke stoffen, materialen en accessoires het modebeeld gaan bepalen. Suzi maakt een selectie uit ruim 200 kleurschakeringen, die daarna in het laboratorium worden getest op kleurvastheid en –dekking. De kleurdekking moet immers perfect aansluiten bij de stoffen en materialen van het komende modeseizoen. Elke collectie krijgt een thema, gebaseerd op wereldwijde trends op gebied van mode, reizen en interieur. Iedere lak krijgt vervolgens een originele naam die aansluit bij het gekozen thema.
Vijf maanden voor de introductie presenteert Suzi de nieuwe collectie aan de hoofdredacteuren van populaire magazines als Elle, Cosmopolitan en Vogue.